19 Temmuz 2010 Pazartesi

Çocuklarla iletişim

Bir süredir çocuklarla iletişim konusunda bir süredir okumalarımı sürdürüyoum. Bazıları bizim aile yapımıza uygun olmayan beylik laflarla doluydu. Bazılarının örnek olay ve çözüm önerileri yoktu, dolayısıyla gerçek anlamda faydalı ve yol gösterici değillerdi. Halen okumalarım devam ediyor ama bu arada Thomas Gordon'un kitaplarıyla tanıştım. Amerika'da yazılmış olmasına rağmen, kültürler arası çatışma yaşatmayan, örnek olaylar ve ailelerin tecrübelerinin de aktarıldığı 2 kitap: Sistem Yayıncılık: Thomas Gordon'un Etkili Ana Baba Eğtimi ve Etkili Ana Baba Eğtimi Uygulamaları . Ana baba eğitimi aslında yurt dışında süre gelen bir seminer programı. Yanlış bilgilendirmiş olamayım ama Türkiye'de de uygulanabilmesi için bir üniversite yaptığı anketlerle ailelerin çocuk eğitimde en fazla hangi konularda zorlandıklarını araştırmış. Çıkan sonuçlar doğrultusunda eğitim içeriği hazırlanarak pilot bölgelerde aileler eğitilmiş. Son test ile etkililiği ölçülmüş, genelde olumlu sonuçlar çıkmış, gerekli düzeltmeleri yapılmış. Bu konuda aldığım son haber il il gezerek seminer programlarını yürütecekleri yönündeydi.



Ben bu girişimi çok olumlu buluyorum, konusunda uzman araştırmacılarla, güncel ihtiyaçlarla hazırlanmış içerikler ile hazırlanan bir eğitimin benim gibi bir çok anneye faydalı olacağına eminim. İşte Etkili Ana Baba Eğitimi kitabı, bu seminer içeriği ve ailelerin geri dönüşlerini içeriyor.

Aynı yöntemin bir versiyonunu da Haluk Yavuzer'in Ana-Baba Okulu kitabında okudum. Onu da okuyabilirsiniz...

Teşekkürler Haluk Yavuzer, teşekkürler T. Gordon..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder